Metrolive haastatteli Saulia

HAASTATTELU Sauli Koskinen: "Vain Jenkeissä uskallan räväyttää"
Suomeen kesäksi palannut Sauli juontaa tänään televisiossa
Suomeen vastikään saapunut Sauli Koskinen antoi Metrolive.fi:lle harvinaisen haastattelun koskien tänään (25.5) Yle Teemalla nähtävää suoraa Näytös 2012 -ohjelmaa. Mukana haastattelussa oli myös ohjelman toinen juontaja, radiopersoona Anni Hautala.
– Tämä on meille molemmille ensimmäinen iso juttu. Vedämme puolitoistatuntisen suoran tv-ohjelman tiiviisti yhdessä, Hautala kertoo.
Koskinen on samoilla linjoilla.
– Totta kai tämä tilaisuus on sellainen, mistä olen kauan unelmoinut. Katsotaan sitten, että mitä ovia tämä sitten mahdollisesti avaa. Mulla on paljon muutakin suunnitteilla, mutta siitä en halua puhua vielä enempää, hän sanoo salaperäisesti.
Juontajat kertovat myös pohtineensa, miksi juuri heidät valittiin ohjelman keulakuviksi.
– Yle lähestyi meitä, ei siis mitenkään itse haettu ohjelmaan. Nyt ymmärrän kuitenkin, miksi juuri meidät valittiin, Koskinen virnuilee.
– Mahtavaa, että Yleltä nähtiin meidän sopivan yhteen. Me ollaan molemmat tosi maanläheisiä tyyppejä ja meillä on kummallakin kuulemma hyvä tyyli. Ei me ihan fashionistoja olla, mutta wannabe kylläkin, Hautala jatkaa.
Vaikkei kumpikaan juontajista tunnustaudu varsinaiseksi muodin edelläkävijäksi, he kiinnittävät silti tarkasti huomiota pukeutumiseensa.
– Muoti on toki tärkeää mulle, mutta en mäkään kaikkia merkkejä ja suunnittelijoita tiedä. Kyllä mä aina kotoolta lähtiessä katson, mitä mä laitan päälle. Suomessa mä oon ollut vähän tavallisempi, mutta Losissa uskallan enemmän räväyttää, Koskinen paljastaa.
Pesukarhut juoksevat pihamaalla
Näytös 2012 -ohjelma ei ole ainoa syy, miksi nykyisin Yhdysvaltojen Los Angelesissa asuva Koskinen vierailee Suomessa.
– Kyllä mulla oli tarkoitus muutenkin tulla, joten sinänsä tv-lähetystä ei ollut vaikea sovittaa aikatauluihin. Mullahan on täällä paljon ystäviä ja perhettä, joten nään niitä nyt samalla.
– Totta kai sitä aina kaipaa sitä paikkaa, missä on koko elämänsä viettänyt. Mutta nytkin, kun olen ollut täällä pari päivää, niin tuntuu, etten olisi poissa ollutkaan.
Suomessa on hänen mielestään myös etunsa Yhdysvaltoihin verrattuna. Mies on aiemmin kertonut blogissaan, että hänen Jenkkikotinsa pihamaalla juoksentelee toisinaan pesukarhuja.
– Kyllä mä tykkään eläimistä, mutta jos ne jättäis mut välillä rauhaan. Suomeen on sen takia kiva tulla, että täällä ei tarvitse ainakaan pelätä pesukarhuja, käärmeitä tai hämähäkkejä.
Koskinen ei vielä tiedä, milloin hän palaa takaisin Yhdysvaltoihin. Hän on kuitenkin jo suunnitellut, miten aikoo aikansa Suomessa käyttää.
– Haluaisin käydä jossain mökillä, uida järvessä ja grillailla muutaman ystävän kanssa, ja elellä sellaista idyllistä suomalaista kesäelämää.

Mallipesti muotilehdessä
Juontopestin lisäksi Koskinen on lähitulevaisuudessa esillä mediassa myös toisen työprojektinsa vuoksi. Fault-niminen kansainvälinen muotilehti julkaisee kesäkuussa seitsemän sivun muotikuvat Koskisesta.
– Mun kaverivalokuvaaja otti ne kuvat Losissa. Sitten sain ne lehteen, ja olihan se iso juttu. Olin tosi tyytyväinen kuviin, ja odotan itsekin innolla, että lehti tulee julki.
Koskinen ei arvoitukselliseen tapaansa halua vielä kertoa, jatkuuko hänen mallinuransa mahdollisesti jonkin toisen lehden sivuilla.
– En mä pidä itseäni mitenkään mallina, mutta jos kuvat poikivat jotain, olen enemmän kuin onnellinen.
Voit katsoa videon haastattelusta täällä.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti